english version

Παθήσεις Προστάτη

• •Καρκίνος του προστάτη video video2
  • •Καλοήθης Υπερπλασία του Προστάτη (ΚΥΠ)
  • •Φλεγμονές – Λοιμώξεις
    • -Προστατίτιδα
      • -Οξεία Μικροβιακή Προστατίτιδα
      • -Χρόνια Μικροβιακή Προστατίτιδα

Φλεγμονές – Λοιμώξεις

• -Προστατίτιδα

Με τον όρο «Προστατίτιδα» εννοούμε το σύνολο των νοσολογικών οντοτήτων (φλεγμονές – λοιμώξεις) που εμφανίζουν κοινά συμπτώματα, αλλά έχουν διαφορετικούς αιτιολογικούς παράγοντες και διαφορετική θεραπευτική αντιμετώπιση.

• >Οξεία Μικροβιακή Προστατίτιδα: Εκδηλώνεται με την εμφάνιση έντονων συμπτωμάτων, πυρετό, ρίγος, διαταραχές στην ούρηση, πόνο κατά την ούρηση και κατά την εκσπερμάτιση, εμφάνιση αίματος στα ούρα ή στο σπέρμα και πόνο στη οσφυϊκή χώρα. Τα αίτια της νόσου μπορεί να οφείλονται σε βακτηριακή λοίμωξη που περνά μέσα από την ουρήθρα και φτάνει στον προστάτη. Η θεραπεία είναι φαρμακευτική.
  • >Χρόνια Μικροβιακή Προστατίτιδα: Τα συμπτώματα είναι ήπιας μορφής και μικρής έντασης, διαταραχές στην ούρηση, εμφάνιση αίματος στα ούρα ή το σπέρμα, πόνο κατά την ούρηση και κατά την εκσπερμάτιση, πόνο στη οσφυϊκή χώρα, πρόωρη εκσπερμάτιση ή στυτική δυσλειτουργία, και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να μην υπάρχει καμία συμπτωματολογία και η διάγνωση να γίνει τυχαία. Τα αίτια της νόσου μπορεί να οφείλονται σε λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος. Η θεραπεία είναι φαρμακευτική.

Καλοήθης Υπερπλασία του Προστάτη (ΚΥΠ)
Ως Καλοήθη Υπερπλασία του προστάτη χαρακτηρίζεται η προοδευτική αύξηση του μεγέθους του προστάτη. Επειδή ο προστάτης είναι ένας αδένας που βρίσκεται κάτω από την ανδρική ουροδόχο κύστη και περιβάλλει την ουρήθρα, η διόγκωση του δημιουργεί προβλήματα και μειώνει την ποιότητα ζωής του ασθενή. Παρότι τα αίτια της υπερπλασίας του προστάτη δεν είναι πλήρως διευκρινισμένα, είναι σίγουρο ότι η ηλικία και οι ορμονικές μεταβολές παίζουν σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση της πάθησης. Η συχνουρία, η νυκτουρία, η δυσκολία στην πρωινή έναρξη της ούρησης, η διακεκομμένη ροή, η επιμήκυνση του χρόνου ούρησης και η επίσχεση είναι από τα πιο συχνά συμπτώματα της πάθησης. Ανάλογα με το μέγεθος του προβλήματος και την βαρύτητα των συμπτωμάτων ο γιατρός θα επιλέξει τον τρόπο θεραπείας, δηλαδή φαρμακευτική αγωγή ή επεμβατικές χειρουργικές μεθόδους, για την αντιμετώπιση της πάθησης. video

Καρκίνος του Προστάτη
Ο καρκίνος του προστάτη είναι η ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων στον αδένα. Αποτελεί την δεύτερη αιτία θανάτου από καρκίνο στους άντρες. Συνήθως εμφανίζεται σε άντρες ηλικίας 60 – 80 ετών,  αναπτύσσεται αργά, δεν εξαπλώνεται σε άλλα σημεία και η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση έχει θετικά αποτελέσματα. Επειδή στα πρώτα στάδια της νόσου δεν υπάρχουν συμπτώματα, για το λόγο αυτό οι άντρες άνω των 45 ετών πρέπει να υποβάλλονται μία φορά το χρόνο σε κλινικοεργαστηριακό έλεγχο. Δεν υπάρχουν σαφή αίτια για την εμφάνιση του καρκίνου του προστάτη, βασικοί παράγοντες όμως είναι η ηλικία, η κληρονομικότητα, η διατροφή,  οι ανδρικές ορμόνες και η φυλή. Ανάλογη με την εξέλιξη και επέκταση της νόσου είναι και η θεραπευτική αντιμετώπιση που θα ακολουθήσει ο θεράπων ιατρός.