english version

• •Κάταγμα Πέους
  • •Πριαπισμός
  • •Στυτική Δυσλειτουργία
  • •Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα Πέους (Κονδυλώματα, Βαλανοποσθίτιδες κ.λ.π.)
  • •Καρκίνος του Πέους
  • •Φίμωση
  • •Μικροφαλία
  • •Υποσπαδίας
  • •Σκληροατροφικός Λειχήνας
  • •Λοιμώξεις έξω γεννητικών οργάνων (Πέος)
  • •Περιβαλλανικοί μαργαριταροειδής αδένες (διογκωμένοι αδένες βαλανοποσθικής αύλακας)
  • •Μολυσματική τέρμινθος

Νόσος Peyronie
Η νόσος Peyronie χαρακτηρίζεται από την παρουσία σκληρών πλακών στο σώμα του πέους και έχουν σαν αποτέλεσμα την κάμψη του πέους όταν αυτό βρίσκεται σε στύση. Η ακριβής αιτιολογία της νόσου παραμένει ασαφής. Τα τρία κύρια συμπτώματα της νόσου είναι πόνος κατά την στύση ή κατά την διείσδυση, ψηλάφηση σκληριών στο σώμα του πέους και κάμψη του. Απαραίτητη είναι η αντιμετώπιση της νόσου κατά την αρχική της εμφάνιση ή όταν η κάμψη του πέους εμποδίζει την είσοδο στον κόλπο κατά την σεξουαλική επαφή ή όταν η στύση συνοδεύεται από επίμονο πόνο. Απαιτείται άμεση χειρουργική αποκατάσταση.

Κάταγμα Πέους
Το κάταγμα πέους σημαίνει ρήξη του τμήματος της δομής του πέους (ινώδης χιτώνας). Συμβαίνει συνήθως κατά τη διάρκεια έντονης ή βίαιης κάκωσης του πέους (σε στύση). Όταν οι ασθενείς περιγράφουν αυτόν τον τραυματισμό, υπάρχει άμεσος και οξύς πόνος, αυτόματη απώλεια στύσης και αιμάτωμα στο πέος. Απαιτείται άμεση χειρουργική αποκατάσταση.

Πριαπισμός
Αφορά στην ακούσια, επώδυνη και παρατεταμένη στύση, που συνεχίζεται και μετά την εκσπερμάτιση χωρίς να υπάρχει σεξουαλικό ερέθισμα. Η εμφάνιση της νόσου μπορεί να έχει παθολογικά αίτια ή να οφείλεται στην χρήση κάποιων φαρμάκων (αντικαταθλιπτικά, αντιπηκτικά κλπ.). Η θεραπεία πρέπει να είναι άμεση, και αντιμετωπίζεται φαρμακευτικά ή με χειρουργική επέμβαση.

Στυτική Δυσλειτουργία
Η στυτική δυσλειτουργία χαρακτηρίζεται ως Διαταραχή και αφορά τη μόνιμη ή περιοδική αδυναμία του άντρα να πετύχει και να διατηρήσει μια στύση επαρκή για ικανοποιητική σεξουαλική επαφή. Τα αίτια μπορεί να είναι οργανικά (αγγειακά, νευρογενή, ορμονικά, χρόνιες παθήσεις, χρήση φαρμακευτικών ουσιών, λοιμώξεις, λανθάνουσες κακοήθεις παθήσεις του κατώτερου ουρογεννητικού), ψυχογενή (κατάθλιψη, άγχος απόδοσης) ή λόγω ηλικίας. Οι θεραπευτικές επιλογές για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι πολλές όπως φαρμακευτική αγωγή, χειρουργική θεραπεία, κατάλληλη ψυχοθεραπευτική αντιμετώπιση. video

Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα Πέους (Κονδυλώματα, Βαλανοποσθίτιδες κ.λ.π.)
Βλ. ενότητα «Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα (ΣΜΝ)» ή συμβουλευτείτε τον Γιατρό σας.

Καρκίνος του Πέους
Το καρκίνωμα του πέους δεν συναντάται τόσο συχνά στις ανεπτυγμένες χώρες όσο στις μη ανεπτυγμένες χώρες, όπου το ποσοστό της νόσου μπορεί να φτάσει και το 20%. Η διαφορά αυτή οφείλεται στις κακές έως ανύπαρκτες συνθήκες υγιεινής των χωρών αυτών, σε συνδυασμό με την μειωμένη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας. Η νόσος σπάνια εμφανίζεται σε άντρες που έχουν υποβληθεί σε περιτομή ή άντρες νεώτερους των 60 ετών. Ο κυριότερος αιτιολογικός παράγοντας του καρκίνου του πέους οφείλεται στην παρουσία του ιού του ανθρωπίνου θηλώματος (HPV). Η νόσος αντιμετωπίζεται με χειρουργική επέμβαση και πρέπει να είναι άμεση.

Φίμωση
Είναι η κατάσταση στην οποία δεν είναι δυνατή η αποκάλυψη της βαλάνου του πέους, λόγω στένωσης της ακροποσθίας. Η συχνότερη αιτία εμφάνισης της νόσου είναι η χρόνια φλεγμονή της βαλάνου και της πόσθης λόγω κακής τοπικής υγιεινής και μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία. Επίσης, άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη μπορεί να εμφανίσουν χρόνια βλανοποσθίτιδα με κατάληξη τη φίμωση. Η νόσος μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην ούρηση, πόνο κατά την σεξουαλική επαφή, πρόωρη εκσπερμάτιση, μικρής διάρκειας στύση, παραφίμωση (αδύνατη επαναφορά της ακροποσθίας στην κανονική της θέση μετά της αποκάλυψη της βαλάνου). Η θεραπεία της φίμωσης είναι χειρουργική. video

Μικροφαλία
Είναι η κατάσταση στην οποία το πέος έχει μικρότερο μήκος από το φυσιολογικό. Η πάθηση οφείλεται σε κληρονομικότητα, ορμονικές διαταραχές ή γενετικές ανωμαλίες και μπορεί να προκαλέσει ανικανότητα και σοβαρά κοινωνικά και ψυχολογικά προβλήματα και διαταραχές. Η θεραπευτική αντιμετώπιση του προβλήματος είναι χειρουργική, χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής και  κατάλληλη ψυχοθεραπευτική υποστήριξη.

Υποσπαδίας
Είναι η συχνότερη συγγενής ανωμαλία του πέους, στην οποία το έξω στόμιο της ουρήθρας δεν βρίσκεται φυσιολογικά στην κορυφή της βαλάνου αλλά στην κοιλιακή επιφάνεια του πέους (στο όσχεο ή στο περίνεο). Παρατηρούνται προβλήματα κατά την ούρηση αλλά και δυσκολία κατά τη σεξουαλική επαφή με αποτέλεσμα την δημιουργία ψυχολογικών προβλημάτων. Η διόρθωση του υποσπαδία γίνεται με χειρουργική επέμβαση. Η ηλικία των 4 ετών θεωρείται η καταλληλότερη επειδή τότε το πέος έχει αναπτυχθεί αρκετά και υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα συνεργασίας και επικοινωνίας με το παιδί. Παρόμοια μορφή συγγενούς ανωμαλίας είναι και ο «Επισπαδίας» και εμφανίζεται σε άτομα ανεξαρτήτως φύλλου. Στους άνδρες η μόνη διαφορά με τον υποσπαδία είναι ότι το στόμιο της ουρήθρας βρίσκεται στην πάνω επιφάνεια της βάσης του πέους.

Σκληροατροφικός Λειχήνας
Δυστροφική πάθηση που επηρεάζει και αλλάζει την ποιότητα του ιστού, εμφανίζεται στην περιοχή της πόσθης, της βαλάνου και στο πρόσθιο στόμιο της ουρήθρας. Είναι αγνώστου αιτιολογίας.

Λοιμώξεις έξω γεννητικών οργάνων (Πέος)

Μολυσματική τέρμινθος